Corona nieuws

De maatregelen betreffende Corona hebben op verschillende aanbiedingen een invloed.

We trachten de ontwikkelingen vanuit PlusPas zo goed en zo snel mogelijk op te volgen. De situatie verandert van uur tot uur en van dag tot dag.

Hierdoor blijven er momenteel vele onduidelijkheden, deze zullen doorheen de komende weken / maanden vermoedelijk wel uitgeklaard kunnen worden.

De meeste retailers behouden een online aanbod, vaak kan je hiervoor de PlusPas-vouchers als betaalmiddel gebruiken.

Van zodra een aanbieder een specifieke communicatie voert brengen we je via deze pagina hiervan op de hoogte.

Ontvangen informatie (controleer voor de zekerheid ook steeds de actuele info op de website van de partner/leverancier):

  • Efteling: PlusPas-leden die hun tickets reeds aangekocht hadden, maar nog niet gebruikt hebben, kunnen hun tickets nog gebruiken t.e.m. 28 maart 2021. Deze verlenging zal automatisch gebeuren door de Efteling. 

  • Ice Mountain: Reeds aangekochte en ongebruikte vouchers die binnenkort vervallen mag je mailen naar info@ice-mountain.com met de vraag deze te verlengen met de duur van de sluiting.

  • Beekse Bergen / ZooParc Overloon: 

    Om alle gasten de gelegenheid te bieden om onze parken te bezoeken, zullen wij de oorspronkelijk geldigheidsdatum van 31 december 2020  verlengen naar 30 juni 2021. Om uw consumenten zo goed mogelijk van dienst te willen zijn blijven deze consignatiekaarten dus geldig zodra de parken weer hun poorten mogen openen.

    De eventuele reserveringen die al gemaakt zijn voor de komende periode komen te vervallen en de gasten kunnen een nieuwe reservering maken na heropening van onze parken. van belang hierbij voor u is de wetenschap dat uw kaarten geldig blijven tegen het tarief van 2020. De prijsverhoging van 2021 zal dus niet doorberekend worden.

  • ZOO Antwerpen / Planckendael lichtfestival wordt geannuleerd. De Zoo gaat de reeds aangekochtte tickets terugbetalen.

  • Plopsaland:
    Ik heb een ticket gekocht in voorverkoop met een vervaldatum tot en met 3 januari 2021. Kan ik dit nog gebruiken?
    Alle tickets met een beperkte geldigheid met een vervaldatum tot en met 3 januari 2021, kunnen ingeruild worden voor een bezoek aan Plopsaland De Panne tot en met 30 juni 2021. Je zal je bezoek wel op voorhand online moeten reserveren.

  • Pairi Daiza:
    De personen die codes voor het seizoen 2020 aankochten, zien de geldigheid ervan verlengd worden tot na de krokusvakantie. Deze codes zullen dus ook geldig zijn van 13 februari tot en met 19 maart 2021.  Deze verlenging van de tickets zal automatisch gebeuren.

  • Toverland Gasten die al tickets hebben gekocht met een geldigheid t/m 8 november, de tickets kunnen nog ingezet worden t/m zomerseizoen 2021. Via www.toverland.com zullen we binnen enkele weken een vervolgupdate plaatsen over hoe je in dat geval volgend jaar gebruik kunt maken van je ticket. 

  • Grotten van Han De tickets met geldigheid tot 15 november 2020 zullen aan de ingang aanvaard worden tot en met juni 2021.

  • Disneyland Paris

    Ik deel u mee dat de geldigheid van de tickets van de speciale personeelsaanbieding (Ticket 1 dag/2 Parken aan 53€ voor een bezoek tussen 6 januari en 1 april 2020) waarvan de geldigheid reeds verlengd was tot en met 9 mei  2021, nu nogmaals verlengd worden.
    De nieuwe, uiterste geldigheidsdatum is 30 juni 2021. Uw leden en personeel krijgen dus extra tijd om hun ongebruikte tickets in de komende maanden te gebruiken.
    Elke bezoeker moet zijn ticket registreren om gegarandeerd toegang te krijgen tot de Disney Parken op zijn datum van keuze.
    Na een persoonlijke registratie kan je verdergaan met de registratie van het ticket dankzij de gegevens vermeld op het ticket. Link naar online registratieplatform: https://www.disneylandparis.com/nl-be/registreer-tickets
    We geven ook mee dat elke bezoeker vanaf 11 jaar oud verplicht een mondmasker moet dragen

  • In verband met de lock down maatregelen van de Franse overheid informeren wij u dat Parc Asterix zijn deuren tijdelijk moet sluiten.

    Reserveringen blijven voorlopig behouden voor bezoeken tussen 19 december tot 3 januari 2021 (exclusief 24 en 25 december).

    De heropening van het park is afhankelijk van overheidsbesluiten die al dan niet genomen worden in een latere fase.

    Dank u voor uw vertrouwen.

  • Bellewaerde en Walibi 

    Gezien de huidige context hebben Walibi en Bellewaerde beslist de ongedateerde tickets van 2020 met een huidige geldigheid tot 30/6/2021 te verlengen tem 7/11/2021 voor Walibi Belgium en Bellewaerde.

    Voor de waterparken Aqualibi en Bellewaerde Aquaprk wordt de geldigheid verlengd tot 9/1/22.

  • Bobbejaanland
    Ongebruikte tickets seizoen 2020 worden automatisch verlengd tot 30/6/2021.
    Mensen ontvangen geen nieuw ticket.  Het bestaande ticket kan opnieuw worden ingezet.  Er zal opnieuw een bezoekdatum moeten gereserveerd worden. 

  • Disneyland Parijs: De geldigheid van de-tickets werd door Disneyland Parijs automatisch verlengd tot 5 november 2020.

  • voorstellingen Studio100:

    Als gevolg van de voorzorgsmaatregelen van de FOD Volksgezondheid voor het voorkomen van de verdere verspreiding van het Coronavirus, heeft Studio 100 besloten om de shows van Daens, de musical, in de periode tem 28 februari 2021 uit te stellen naar een latere datum. 
    Op dit ogenblik kunnen we helaas nog geen concrete nieuwe speeldatum voorstellen. 
    Mensen die tickets kochten via een groepsboeking bij PlusPas zullen van zodra er meer informatie beschikbaar is door PlusPas gecontacteerd worden.

  • Kocht je via een kortingslink tickets bij één van de verschillende aanbieders van pretparktickets of tickets voor voorstellingen (Sportpaleis, Lotto Arena, Stadsschouwburg,...) dan gaf je tijdens het bestelproces ook jouw mailadres in. In dit geval zal de communicatie vanuit de ticketverkoper rechtstreeks in jouw mailbox toekomen.
    Tele Ticket Service informatiepagina 

  • Tickets aangekocht via PlusPas-groepsboekingen ontvangen de info van zodra deze beschikbaar is vanuit PlusPas.

  • Controleer vooraf aan je geplande uitstap zeker ook de website van het betrokken park of event. Hierop staat normaal gezien de meest actuele informatie.

  • Toverland: Als je al een ticket voor Toverland in je bezit hebt dat zijn geldigheid vóór 28 maart 2020 verliest, dan mag je dit ticket op een andere openingsdag tot en met 30 juni 2020 gebruiken. Je hoeft hiervoor niet bij te betalen naar de dan geldende kassaprijs. Meld je hiervoor tijdens je bezoek met deze tickets bij de gastenservice.

  • Landal ontvangen op 16/03/2020: https://www.landal.be/coronavirus. Deze website wordt continue aangepast met belangrijke updates.
    Op deze pagina informeren wij onze gasten over welke maatregelen wij treffen op onze vakantieparken en hoe wij omgaan met annuleringen en omboeken van de reservering.
    Op dit moment gelden voor annuleringen onze reguliere annuleringsvoorwaarden. Wel kunnen gasten hun reservering ook binnen 28 dagen voor aankomst kosteloos wijzigen naar een andere verblijfsperiode in 2020 (het totaalbedrag van de boeking blijft gelijk, alleen als het verblijf duurder uit valt dan betaalt de gast ook het verschil extra).
    Onze beschikbaarheid wordt constant bijgewerkt om ervoor te zorgen dat er geen boekingen gemaakt kunnen worden voor vakantieparken die gesloten zijn.
    Gasten met een boeking voor een getroffen vakantiepark zullen hierover geïnformeerd worden.

  • Kinepolis

    Kinepolis gaf onderstaande regeling door. Als aankoopdatum moet je met de aankoopdatum van PlusPas rekening houden (niet je eigen aankoopdatum), dit wil zeggen de geldigheidsdatum van je voucher min 1jaar. Vervolgens zijn momenteel volgende verlengingen in geldigheidsduur van toepassing:

    "De geldigheidsduur van de vouchers die werden aangekocht tussen 1 juli 2019 en 31 maart 2020 werd eerder al verlengd met zes maanden.

    Deze verlenging werd uitgebreid met vier extra maanden waardoor ze in totaal met tien maanden werd verlengd. De eindklant hoeft hiervoor niets te ondernemen, al deze verlengingen gebeuren automatisch.

    De geldigheidsduur van de vouchers die werden aangekocht tussen 1 april 2020 en 30 november 2020 werd verlengd met vier maanden.Ook hier hoeft de eindklant niets te ondernemen, al deze verlengingen gebeuren automatisch."

  • Boekingen via myhotelcard: zij werken voor het reisaanbod samen met bookunited (dit is een Nederlandse firma).
    Info betreffende hun voorwaarden https://specialdeals.myhotelcard.be/voorwaarden-bookunited
    En de specifieke info betreffende corona https://specialdeals.myhotelcard.be/coronavirus-update

  • Boekingen via Hotelopia: zij hebben een engelstalige hoofdzetel en bijgevolg is ook de infopagina engelstalig https://corporate.hotelbeds.com/hotelbeds-update-covid-19

  • Collishop/Dreamland gebruik van de Family+ geschenkkaartten
    Goederen die aan huis moeten geleverd worden kunnen steeds, op het ColliShop punt van een Colruyt filiaal besteld en betaald worden, met de vouchers. De collega’s ter plaatse zullen ook de afspraak voor de levering regelen met de klant.
    Gewone bestellingen via de site van Dreambaby & Dreamland kunnen eveneens besteld worden voor een levering/ afhaling in een Colruyt filiaal waarna de betaling, met de vouchers, aan de kassa van het filiaal kan doorgevoerd worden.

  • Reisaanbieders hebben vaak ook op hun website informatie over de maatregelen en welke stappen je moet / kan doorlopen bij vragen over je boeking.

  • Vanden Borre de bestellingen worden normaal opgevolgd. Dit wil zeggen dat we ook op werkdagen de bestellingen dagelijks gebundeld doorzenden naar Vanden Borre (bestellingen die toekomen op vrijdag/zaterdag en zondag worden maandag doorgezonden naar Vanden Borre). Zij maken vervolgens de waardebonnen aan en zenden deze rechtstreeks door naar het mailadres van het personeelslid. 

  • Euroscoop: 

    Ik ben in het bezit van vouchers die gedurende de sluitingsperiode verlopen zijn, zijn deze niet meer bruikbaar? Jawel, deze vouchers zijn niet verloren. Alle vouchers / giftcards waarvan de geldigheidsdatum is verlopen tussen 14/03/2020 en 30/08/2021 worden automatisch verlengd in ons systeem tot 31/08/2021. Momenteel weten we niet wanneer onze bioscoopzalen zullen heropenen.

  • Meerdere pretparken stellen de geplande opening uit naar een latere datum.

Los hiervan: zorg ervoor dat jouw profielgegevens correct zijn, verander je van mailadres pas dit dan ook tijdig aan zodat je het contact niet verliest. Dit kan je trouwens zelf doen via de PlusPas-website.

  • Van zodra je aangemeld bent klik je bovenaan op het oranje balkje door op 'mijn profiel'.
  • Deze opent een menu waarin je onder andere jouw profielgegevens kan raadplegen/wijzigen en bewaren.
  • Ook je bestelhistoriek kan je via deze weg raadplegen.