Corona nieuws

De maatregelen betreffende Corona hebben op verschillende aanbiedingen een invloed.

We trachten de ontwikkelingen vanuit PlusPas zo goed en zo snel mogelijk op te volgen. De situatie verandert van uur tot uur en van dag tot dag.

Hierdoor blijven er momenteel vele onduidelijkheden, deze zullen doorheen de komende weken / maanden vermoedelijk wel uitgeklaard kunnen worden.

De meeste retailers behouden een online aanbod, vaak kan je hiervoor de PlusPas-vouchers als betaalmiddel gebruiken.

Van zodra een aanbieder een specifieke communicatie voert brengen we je via deze pagina hiervan op de hoogte.

Ontvangen informatie (controleer voor de zekerheid ook steeds de actuele info op de website van de partner/leverancier):

  • ontvangen op 13/03/2020 Disneyland Parijs:
    "Met grote voorzichtigheid en in het beste belang van onze gasten en Cast Members sluit Disneyland Paris zondag 15 maart aan het einde van de dag tot het einde van de maand.

    Als gevolg van de aanbevelingen van de Franse autoriteiten en de beslissing van Disneyland Paris om de Parken te sluiten t/m 31 maart 2020, zijn we niet meer in staat onze gasten te verwelkomen.

    Om uw personeel en klanten de kans te geven om van hun parktickets te genieten die ze hebben gekocht via de speciale personeelsaanbieding

    (Ticket 1 dag/2 Parken aan 53€ voor een bezoek tussen 6 januari en 1 april 2020), zal de geldigheidsperiode verlengd worden tot 30 september 2020 (in plaats van 1 april 2020).

    De verlenging van de geldigheid zal automatisch aangepast worden in ons reservatiesysteem, net als hun validatie aan de tourniquets aan de ingang van de Disney Parken. 

    Voor de e-tickets die al zijn betaald voor deze aanbieding, zal de geldigheid automatisch verlengd worden tot 30 september 2020 zonder dat u iets hoeft te wijzigen."

  • voorstellingen Studio100:

    Studio 100 stelt geplande shows van Daens, de musical, van april tot midden juni uit.

    We informeerden eerder dat als gevolg van de voorzorgsmaatregelen van de FOD Volksgezondheid voor het voorkomen van de verdere verspreiding van het Coronavirus, Studio 100 besloten heeft om de shows van Daens, de musical, in de periode 23 april tot en met 14 juni 2020 uit te stellen naar een latere datum.

    Op dit ogenblik kunnen we helaas nog geen concrete nieuwe speeldatum voorstellen. Als de Nationale Veiligheidsraad op 8 juni a.s. een beslissing neemt i.v.m. de organisatie van onze shows, wordt aan  onze klanten zo snel mogelijk een nieuwe datum voorgesteld. In het andere geval vragen we om nog wat extra geduld.

    Wie een ticket kocht voor één van deze voorstellingen via de officiële website van Studio 100 zal gecontacteerd worden via e-mail in verband met de omboeking naar de alternatieve speeldata. Gezien de huidige omstandigheden in Corona tijden kunnen wij onze klanten niet informeren per post of telefoon. Wij raden aan om ook je spam folder en de ongewenste mails goed in de gaten te blijven houden.

    Wij danken je voor je begrip en je geduld.

    Mensen die tickets kochten via een groepsboeking bij PlusPas zullen van zodra we meer informatie beschikbaar hebben door PlusPas gecontacteerd worden.
  • Kocht je via een kortingslink tickets bij één van de verschillende aanbieders van pretparktickets of tickets voor voorstellingen (Sportpaleis, Lotto Arena, Stadsschouwburg,...) dan gaf je tijdens het bestelproces ook jouw mailadres in. In dit geval zal de communicatie vanuit de ticketverkoper rechtstreeks in jouw mailbox toekomen.
    Tele Ticket Service informatiepagina 

  • Tickets aangekocht via PlusPas-groepsboekingen ontvangen de info van zodra deze beschikbaar is vanuit PlusPas.

  • Controleer vooraf aan je geplande uitstap zeker ook de website van het betrokken park of event. Hierop staat normaal gezien de meest actuele informatie.

  • Toverland: Als je al een ticket voor Toverland in je bezit hebt dat zijn geldigheid vóór 28 maart 2020 verliest, dan mag je dit ticket op een andere openingsdag tot en met 30 juni 2020 gebruiken. Je hoeft hiervoor niet bij te betalen naar de dan geldende kassaprijs. Meld je hiervoor tijdens je bezoek met deze tickets bij de gastenservice.

  • Landal ontvangen op 16/03/2020: https://www.landal.be/coronavirus. Deze website wordt continue aangepast met belangrijke updates.
    Op deze pagina informeren wij onze gasten over welke maatregelen wij treffen op onze vakantieparken en hoe wij omgaan met annuleringen en omboeken van de reservering.
    Op dit moment gelden voor annuleringen onze reguliere annuleringsvoorwaarden. Wel kunnen gasten hun reservering ook binnen 28 dagen voor aankomst kosteloos wijzigen naar een andere verblijfsperiode in 2020 (het totaalbedrag van de boeking blijft gelijk, alleen als het verblijf duurder uit valt dan betaalt de gast ook het verschil extra).
    Onze beschikbaarheid wordt constant bijgewerkt om ervoor te zorgen dat er geen boekingen gemaakt kunnen worden voor vakantieparken die gesloten zijn.
    Gasten met een boeking voor een getroffen vakantiepark zullen hierover geïnformeerd worden.

  • Kinepolis Alle bioscoopvouchers en voordeelkaarten die vervallen in de periode tussen 13/03/2020 en 30/08/2020, blijven automatisch geldig t.e.m. 31/08/2020. Dit geldt ook voor bioscoopvouchers die aangekocht of ontvangen werden via een derde partij (zoals Cera, Proximus, Social Deal, Bongo ...).

  • Boekingen via myhotelcard: zij werken voor het reisaanbod samen met bookunited (dit is een Nederlandse firma).
    Info betreffende hun voorwaarden https://specialdeals.myhotelcard.be/voorwaarden-bookunited
    En de specifieke info betreffende corona https://specialdeals.myhotelcard.be/coronavirus-update

  • Boekingen via Hotelopia: zij hebben een engelstalige hoofdzetel en bijgevolg is ook de infopagina engelstalig https://corporate.hotelbeds.com/hotelbeds-update-covid-19

  • Collishop/Dreamland gebruik van de Family+ geschenkkaartten
    Goederen die aan huis moeten geleverd worden kunnen steeds, op het ColliShop punt van een Colruyt filiaal besteld en betaald worden, met de vouchers. De collega’s ter plaatse zullen ook de afspraak voor de levering regelen met de klant.
    Gewone bestellingen via de site van Dreambaby & Dreamland kunnen eveneens besteld worden voor een levering/ afhaling in een Colruyt filiaal waarna de betaling, met de vouchers, aan de kassa van het filiaal kan doorgevoerd worden.

  • Reisaanbieders hebben vaak ook op hun website informatie over de maatregelen en welke stappen je moet / kan doorlopen bij vragen over je boeking.

  • Vanden Borre de bestellingen worden normaal opgevolgd. Dit wil zeggen dat we ook op werkdagen de bestellingen dagelijks gebundeld doorzenden naar Vanden Borre (bestellingen die toekomen op vrijdag/zaterdag en zondag worden maandag doorgezonden naar Vanden Borre). Zij maken vervolgens de waardebonnen aan en zenden deze rechtstreeks door naar het mailadres van het personeelslid. 

  • Euroscoop: Ik ben in het bezit van vouchers die gedurende de sluitingsperiode verlopen zijn, zijn deze niet meer bruikbaar?
    Onze zalen zijn noodgedwongen gedurende enkele weken gesloten gebleven waardoor u deze voucher niet hebt kunnen gebruiken… Geen probleem, we verlengen een hele reeks vouchers zodat u deze wel nog kan gebruiken. Indien de geldigheidsdatum die vermeld staat op uw voucher behoort tot de volgende periode: 14/03/2020 - 31/08/2020, wordt deze uitzonderlijk automatisch verlengd in ons systeem tot 31/12/2020.

  • Meerdere pretparken stellen de geplande opening uit naar een latere datum.

Los hiervan: zorg ervoor dat jouw profielgegevens correct zijn, verander je van mailadres pas dit dan ook tijdig aan zodat je het contact niet verliest. Dit kan je trouwens zelf doen via de PlusPas-website.

  • Van zodra je aangemeld bent klik je bovenaan op het oranje balkje door op 'mijn profiel'.
  • Deze opent een menu waarin je onder andere jouw profielgegevens kan raadplegen/wijzigen en bewaren.
  • Ook je bestelhistoriek kan je via deze weg raadplegen.