Vragen?

Hoe kan ik mij registreren?
Nieuwsbrieven / Hoe blijf ik op de hoogte van het aanbod?
Hoe kan ik vouchers aankopen? Bestelprocedure.
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Wanneer ontvang ik mijn bestelde vouchers?
Ik ben mijn PlusPas verloren of hij werd gestolen. Hoe of waar kan ik een nieuwe PlusPas aanvragen?
Ik mis nog iets in jullie aanbod, kan ik zelf ook suggesties aanbrengen?
Staan jullie als PlusPas garant voor het aanbod?
Zijn de aanbiedingen op jullie site de beste op de markt?
Is er een beperking op het aantal vouchers die ik kan bestellen en mag ik ook vouchers bestellen voor vrienden/familie of is dit strikt beperkt tot mijn gezin?
Moet ik zelf aanwezig zijn bij een bezoek aan een pret- of dierenpark of aan een event met voordeel?
Ik ontving een mail waarin jullie mij laten weten dat de bestelling geannuleerd werd? Wat betekent dit?
Kan ik bestelde en ontvangen vouchers nog annuleren?
Ik kocht tijdens de loop van het jaar vouchers, nu stel ik vast dat deze ondertussen niet meer geldig zijn, kunnen jullie deze terugbetalen of vervangen?
Ik wens vouchers aan te kopen voor volwassenen en voor kinderen, of voor twee of meerdere aanbiedingen kan ik deze in één bestelling plaatsen?
Ik heb een bestelling geplaatst en betaald via PlusPas maar heb geen vouchers ontvangen, wat nu?
Ik kan mij niet aanmelden?
• Ik ontving een PlusPas waardebon van mijn werkgever. Hoe ruil ik deze in?

Hoe kan ik mij registreren?
U dient zich te registreren via een pc of laptop. Aangezien dit enkel nodig is bij uw eerste bezoek met uw unieke PlusPas-code is de registratie niet mogelijk op een tablet of smartphone.
Op de startpagina zal u aan de rechterzijde van het scherm een titel ‘Nog niet geregistreerd?’ zien staan.Daaronder kan u uw persoonlijke code invullen en vervolgens dient u op de knop ‘Registreren’ te drukken.
Let op! Bij het invoeren van uw persoonlijke code moet u zeker ook de – tekens mee invoeren.
Vervolgens komt u in een formulier waarin u al uw persoonsgegevens dient aan te vullen.
Het mailadres hoeft niet uw werkmail te zijn, dit mag ook een privé-mailadres zijn. Zorg er wel voor dat het een geldig mailadres is om problemen bij toekomstige bestellingen te voorkomen.
Het rijksregisternummer dient uitsluitend als uniek nummer, er zijn geen verdere koppelingen naar andere applicaties of content en dit nummer zal ook niet tot andere doeleinden aangewend worden.
Vanaf het moment dat u volledig geregistreerd bent heeft u toegang tot alle voordelen. Bij een volgend bezoek kan u zich aanmelden met uw PlusPas-code of mailadres en het door u bij uw registratie gekozen wachtwoord.
U kan ook nog volgend instructiefilmpje bekijken om alles even extra visueel te overlopen! Deze instructievideo geeft ook een kort overzicht van de werking van het PlusPas-platform.

 
Terug naar vragen^

Hoe blijf ik op de hoogte van jullie aanbod?
Wanneer je jezelf registreert, schrijf je je ook automatisch in voor onze nieuwsbrieven. Om je uit te schrijven of om bepaalde voorkeuren aan te passen, meld je je aan en ga je vervolgens naar 'Mijn PlusPas' daarna kies je links in het menu de optie 'voorkeuren'. Vink uit welke nieuwsbrieven je niet wenst te ontvangen. Zo blijf je enkel op de hoogte van aanbiedingen die je écht interesseren.
Volg ons ook via Facebook , Twitter en Google+! Dit is de beste/snelste manier om op de hoogte te blijven van de vele voordelen en wedstrijden!

Ben je ingeschreven maar ontvang je toch geen nieuwsbrief, ga dan even na of de spam-instellingen van je mail-account de ontvangst van onze mails niet verhindert. 
Email is uit ons dagelijks leven nauwelijks meer weg te denken. Helaas heeft het gemak waarmee we mailtjes naar elkaar kunnen sturen ook een keerzijde. Er wordt namelijk ontzettend veel ongewenste mail verstuurd naar Jan en alleman.

Gelukkig zijn er technische hulpmiddelen, zoals spamfilters, die ervoor zorgen dat we dagelijks niet een paar uur kwijt zijn met het verwijderen van die troep. Maar die spamfilters zijn soms net iets te ijverig, waardoor een mailtje dat met de beste bedoelingen is verstuurd, als ongewenst wordt aangemerkt. 
Om nu ervoor te zorgen dat mailtjes die je zeker wilt ontvangen niet in een filter blijven hangen, kun je je mailprogramma zo instellen dat het die mailtjes altijd doorlaat. Dat noemen we 'whitelisten'
 
Terug naar vragen^

Hoe bestel ik tickets?
Hulp nodig om tickets te bestellen? Bekijk het filmpje!

 
Terug naar vragen^

Welke betaalmethoden zijn er?
Je kan betalen per overschrijving of onmiddellijk online via bancontact.
Kies je voor een betaling via bancontact dan zal je naar de betaalpagina van Ogone/Ingenico ePayments doorverwezen worden. Betalen via deBancontact-app is dan tevens mogelijk. 
Ogone/Ingenico ePayments is een bedrijf dat online betalingen verwerkt. Zij staan in voor de beveiligde interactie met uw bankinstelling.
Tijdens het betaalproces kan/zal er gevraagd worden uw home banking procedure te doorlopen. 
Na het afronden van uw betaling zal Ingenico ePayments een melding naar het PlusPas-platform verzenden, waarna uw bestelling automatisch vrijgegeven zal worden. Vervolgens komt u ook terug op de PlusPas-website terecht.
PlusPas kan geen geld van uw rekening crediteren zonder uw toestemming.

Maakt u tijdens het bestelproces de keuze betaling via bancontact en krijgt u de betaling niet afgerond dan zal deze bestelling de status 'in behandeling' krijgen. Deze status blijft uit technische en veiligheidsredenen voor een bepaalde termijn geblokkeerd staan, waarna de bestelling automatisch zal annuleren.
Het is dan ook niet meer mogelijk de betaling voor deze bestelling alsnog via overschrijving door te voeren. Wenst u toch nog te bestellen dan plaatst u een nieuwe bestelling en kiest daar onmiddellijk voor de betaaloptie betaling via overschrijving. 
 
Terug naar vragen^

Wanneer ontvang ik mijn bestelde vouchers?
Tenzij anders aangegeven zal u uw bestelling of een bestelbevestiging onmiddellijk na de ontvangst van uw betaling ontvangen.
Voor betalingen via bancontact wil dit zeggen dat u enkele seconden na uw betaling reeds over uw aangekochte vouchers zal beschikken. U krijgt deze toegezonden naar het door u opgegeven mailadres als pdf-bijlage in uw bevestigingsmail. Heeft u de mail niet ontvangen dan kan u ook via het platform uw vouchers opvragen, meld u aan ga vervolgens via de knop rechtsboven 'Mijn PLUSPAS' naar je persoonlijke ruimte. In dit nieuwe menu opent u de optie 'Historiek Bestellingen', achter de door u betaalde bestelling zal er een icoon (afbeelding) zichtbaar zijn, als u dit icoon aanklikt zal het pdf bestand automatisch openen.
Koos u voor de betaling via overschrijving dan zal het langer duren alvorens u over uw bestelde vouchers beschikt. De bestelling zal pas vrijgegeven worden van zodra uw betaling effectief op onze rekening toegekomen is.
 
Terug naar vragen^

Ik ben mijn kaart verloren, kan ik een nieuwe kaart krijgen?
Via het Dienstencentrum Personeelsadministratie of uw bevoegde personeelsdienst kan u een nieuwe PlusPas bekomen waarmee u zich vervolgens opnieuw dient te registreren.. Wanneer je je opnieuw registreert, doe dat dan met dezelfde gegevens (rijksregisternummer, naam). Zo worden alle gegevens van je vorige kaart automatisch overgezet naar je nieuwe kaart. Tickets die je al had aangekocht maar nog niet had gebruikt, blijven op die manier dan ook beschikbaar in je bestelhistoriek.
 
Terug naar vragen^

Ik mis nog iets in jullie aanbod, kan ik zelf ook suggesties aanbrengen?
Ken je iemand die een aanbod wenst te lanceren of heb je zelf nog suggesties (tentoonstelling, museum, winkel, sportcentrum,...) in je eigen stad of provincie? Geef ons een seintje of geef onze contactinfo door aan de geïnteresseerde aanbieder.
Wij zullen dan jouw voorstel onderzoeken en wie weet kom je binnen afzienbare tijd wel het door jou aangebrachte voordeel tegen op de PlusPas-site.
Natuurlijk kunnen we niet alle aanbiedingen opnemen op het PlusPas-platform, we streven ernaar dat het aanbod een zo ruim mogelijk doelpubliek kan aanspreken, dat de dekking voldoende groot is en dat het aanbod voldoende interessant is. Ook zijn we afhankelijk van wat de markt wenst aan te bieden.
 
Terug naar vragen^

Zijn de aanbiedingen op jullie site de beste op de markt?
We trachten om uitzonderlijke aanbiedingen te verkrijgen, we geven echter steeds de raad mee, kijk en vergelijk, zie je ergens anders een voordeliger aanbod aarzel niet en maak de meest voordelige keuze! Bepaalde dagatracties die je per trein wenst te bezoeken kunnen bijvoorbeeld voordeliger zijn in een B-dagtrip formule.
 
Terug naar vragen^

Staan jullie als PlusPas garant voor het aanbod?
De correctheid van de inhoud van het aanbod is de verantwoordelijkheid van onze externe partner. Wij fungeren enkel als tussenschakel en communiceren ook als dusdanig. Indien er geschillen zijn betreffende een aanbieding dient u deze met de aanbieder op te nemen, breng ons evenwel ook op de hoogte zodat we in staat zijn eventuele problemen te detecteren en mee op te volgen.
 
Terug naar vragen^

Is er een beperking op het aantal vouchers die ik kan/mag bestellen en mag ik ook vouchers bestellen voor vrienden/familie of is dit strikt beperkt tot mijn gezin?
Er zijn tenzij anders aangegeven op de detailpagina van het voordeel geen bijkomende beperkingen naar aantallen die u op jaarbasis kan aankopen. Bij bestelling van zeer grote volumes die het normaal te verwachten verbruik van een persoon overstijgen kan het zijn dat PlusPas met u contact zal opnemen om meer duidelijkheid te verkrijgen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat onze leden voordelen aankopen om deze daarna via diverse kanalen door te verkopen.
Wenst u als lid ook vouchers aan te kopen voor uw gezinsleden of voor uw kinderen/kleinkinderen, of plant u een gezinsuitstap met vrienden dan vormt dit in de meeste gevallen geen probleem, u kan voor uzelf, uw gezin en uw vrienden vouchers via het platform aankopen.
 
Terug naar vragen^

Moet ik zelf aanwezig zijn bij een bezoek aan een pret- of dierenpark of aan een event met voordeel?
Het is in de meeste gevallen niet noodzakelijk om zelf aanwezig te zijn, bijvoorbeeld: u koopt uw voordeelvoucher voor uw kinderen maar wenst zelf niet mee te gaan naar het pretpark in kwestie? Dit zal normaal geen probleem vormen, zolang de barcodes op de vouchers inleesbaar en actief zijn zullen ook uw kinderen zonder u toegang tot het gekozen park krijgen, U kan voor alle zekerheid nog uw persoonlijke PlusPas-lidkaart meegegeven maar in de meeste gevallen zal men deze niet vragen.
 
Terug naar vragen^

Ik ontving een mail waarin jullie mij laten weten dat de bestelling geannuleerd werd?
U heeft bij het plaatsen van de bestelling een bevestigingsmail ontvangen met daarin de details van uw bestelling en de nodige info (gestructureerde mededeling, totaalbedrag, rekeningnummer) om uw betaling af te ronden. In deze mail staat ook dat u 5 werkdagen de tijd heeft om uw betaling door te storten. Gedurende deze periode worden er ook barcodes specifiek voor uw bestelling geblokkeerd. Indien uw betaling echter na de voorziene termijn of helemaal niet toekomt dan zal u een mail ontvangen die u op de hoogte brengt van de annulering van uw bestelling. De gereserveerde codes worden op dat moment ook terug vrijgegeven, zodat deze terug verkocht kunnen worden.
 
Terug naar vragen^

Kan ik bestelde en ontvangen vouchers nog annuleren?
Daar de meeste van onze vouchers gebruik maken van unieke barcodes is het niet mogelijk deze na vrijgave/ontvangst nog te annuleren.
Bestellingen zijn pas definitief nadat u deze betaald heeft. In de tussentijd staan ze in de status 'in behandeling'.
Bestellingen die u niet betaalde zullen automatisch na het verlopen van de betalingstermijn door het platform de status 'Geannuleerd' krijgen. 
 
Terug naar vragen^

Ik kocht tijdens de loop van het jaar vouchers, nu stel ik vast dat deze ondertussen niet meer geldig zijn, kunnen jullie deze terugbetalen?
Wij kunnen geen afgeleverde vouchers annuleren, terugbetalen of vervangen ook is het niet mogelijk de geldigheidstermijn van een vervallen voucher te verlengen.
 
Terug naar vragen^

Ik wens vouchers aan te kopen voor volwassenen en voor kinderen, of voor twee of meerdere aanbiedingen kan ik deze in één bestelling plaatsen?
U kan éénvoudig meerdere bestellingen in één grote bestelling plaatsen, van zodra u uw aantal ingeeft en op de bestelknop drukt zal u de keuze krijgen om naar uw winkelwagen te gaan of om verder te winkelen. Kiest u de laatste optie dan kan u ook nog andere voordelen toevoegen aan uw winkelwagen.
Terug naar vragen^

Ik heb een bestelling geplaatst en betaald via PlusPas maar heb geen vouchers ontvangen, wat nu?
Kijk eerst uw spamfolder na, sommige mailprogramma's plaatsen de mails onmiddellijk in hun spamfolder. Kan je de mail niet terug vinden? Meld je dan aan op het PlusPas-platform en ga via de oranje knop rechtsboven 'Mijn PLUSPAS' naar jouw persoonlijke ruimte. Er zal een nieuw menu openen, kies vervolgens de optie 'Historiek Bestellingen'. Naast je bestelling zal er een icoontje bijgekomen zijn, als je daarop doorklikt zal het platform automatisch je voucher opladen. Bestellingen die u per bancontact betaalde worden in principe onmiddellijk vrijgegeven na betaling, bestellingen die u via overschrijving betaalde worden pas vrijgegeven van zodra de overschrijving effectief op onze rekening toegekomen is. Afhankelijk van uw bankinstelling, verlofperiodes, sluitingsdagen banken kan dit voor enkele dagen vertraging zorgen.
Terug naar vragen^

Ik kan mij niet meer aanmelden, mijn wachtwoord wordt niet aanvaard?
Indien je je wachtwoord niet meer weet kan je dit opnieuw opvragen via de ‘Wachtwoord vergeten?’ functie op de aanmeldpagina. U ontvangt vervolgens een mail met de nodige instructies om uw wachtwoord te veranderen. Eventueel dient u uw SPAM-instellingen na te kijken.
Heeft u andere aanmeldproblemen:
Werkt u via een pc of laptop die aangesloten is op het bedrijfsnetwerk?
Dan kan het zijn dat de firewall instellingen of de instellingen op uw laptop/pc ermee te maken hebben dat u niet aangemeld geraakt. Tussenkomst van een IT verantwoordelijke kan in dat geval noodzakelijk zijn. Ook dient uw webbrowser tijdelijke sessiecookies te accepteren, indien uw browser dit niet doet kom je telkens terug op de aanmeldpagina uit.
Verder dient u er rekening mee te houden dat de aanmeldvelden hoofdlettergevoelig zijn en dat u dus ook bij het opnieuw aanmelden exact dezelfde tekens dient in te voeren als tijdens uw registratie. Sommige tablets / smartphones plaatsen automatisch een hoofdletter als eerste letter, deed u dit niet bij uw registratie dan zal het PlusPas-platform u niet herkennen en een foutboodschap weergeven.

Terug naar vragen^

Ik ontving een PlusPas waardebon van mijn werkgever. Hoe ruil ik deze in?
Van zodra je een PlusPas waardebon ontvangt kan je deze inruilen in het betaalscherm van je bestelling.
Een PlusPas waardebon kan gekoppeld zijn aan een bepaalde categorie, een specifiek aanbod of aan een bepaalde leverancier. Ook is deze vooraf opgeladen voor een vast bedrag en heeft deze een bepaalde geldigheidsperiode waarbinnen je de waardebon kan verzilveren.

Stap 1: Je opent de PlusPas website aan de hand van jouw aanmeldgegevens.
Stap2: Je navigeert naar het aanbod waarop jouw waardebon van toepassing is.
Stap 3: Je voegt het gekozen aanbod toe aan je winkelwagen via de Bestellen knop.
Stap 4: Je winkelt nog wat verder of je gaat onmiddellijk naar je winkelmandje.
Stap 5: In je besteloverzicht zal je de door jou toegevoegde aanbiedingen opgelijst zien alsook de waarde hiervan.
Stap 6: Je duid het bolletje van betaaloptie 3 aan "Betaling met waardebon (volledig of gedeeltelijk)". Vervolgens voer je jouw waardebon nummer (inclusief de - tekens) en waardebon activatiecode in.
Stap 7: Druk op de Waardebon ingeven knop. De waardebon zal nu aan je overzicht toegevoegd worden en de waarde van je aankoop vermindert conform de waarde van je waardebon. Herhaal voorgaande stappen eventueel indien je meerdere waardebonnen ter beschikking hebt.
Stap 8: Heb je het bedrag voldaan dan zal je bestelling automatisch afronden. Is er nog een restbedrag te betalen dan kies je één van de gewone betaalmogelijkheden (bancontact of overschrijving). Daarna druk je op de knop Bestelling plaatsen en zal je door het betaalproces geleid worden.

Terug naar vragen^